Wij komen geheel vrijblijvend langs om na te gaan of uw boekhouding en/of loonadministratie efficiŽnter en/of goedkoper kan. Ook in de avonduren.
Succes door een goede administratie
JANUARI 2013

ABCOUDE - Als je je onderneming tot een succes wilt maken, zal je moeten zorgen voor een goede administratie. Misschien vind je het een vervelende klus, maar het is echt een vereiste als je wilt weten hoe je bedrijf ervoor staat. Enkele adviezen om als beginnend ondernemer te gaan boekhouden.

1 Belastingdienst wil inzicht
De Belastingdienst eist een overzichtelijke en kloppende administratie van je bedrijf. De fiscus wil namelijk graag je zaak snel en goed kunnen controleren voor het opleggen van een juiste aanslag. Lukt dat niet, dan berekent de fiscus zelf een aanslag. Je moet dan zelf aantonen dat de aanslag niet klopt. Dat kun je beter voor zijn.

2 Solide basis voor bedrijfsvoering
Een goede administratie geeft je veel informatie over de voortgang van het bedrijf, zodat je betere beslissingen kunt nemen. Bedrijven die een goede administratie voeren zullen dus ook beter presteren en minder snel failliet gaan.

3 Orden de papierberg
Genoeg redenen dus om meteen slim aan de slag te gaan. Dat begint simpel met het opbergen van de papieren. Hoewel het online factureren toeneemt, krijg je vast nog veel rekeningen per post. Zorg voor een werkbaar systeem waarin je papieren snel terug kunt vinden. (Hang)mappen voor alle papieren zijn dus een goede investering.

Maak gelijk een scan van de rekeningen, dan kunnen ze samen met de online facturen in een digitaal mapje.

4 Houd de betalingen bij
Houd tegenwoordig ook goed in de gaten of je klanten op tijd betalen. Een goede administratie geeft hierin inzicht. Een veel voorkomend probleem is namelijk dat veel bedrijven te weinig cash hebben door wanbetalers. Er kunnen wel veel rekeningen uitstaan, maar als je weinig ontvangt, kan je flink in de problemen komen.

5 Veel boekhoudsoftware op de markt
Er zijn veel boekhoudsoftware-pakketten op de markt. Kijk goed wat bij je bedrijf en je ambities past. Het is tenslotte vervelend als deze later niet aan de (groei)wensen van je bedrijf kan worden aangepast. Ook kan het overhevelen van het ene pakket naar het andere lastig/onmogelijk zijn. Let op dit soort aspecten bij je keuze. Tegenwoordig kan je gemakkelijk je zakelijke rekening koppelen aan een online boekhoudpakket. Zo worden de boekingen automatisch in je administratie ingelezen en dat scheelt je veel tijd.

Problemen die je kunnen overkomen:
- Vaak beginnen de administratieve problemen met het onderschatten van de tijd die nodig is voor het voeren van een goede administratie.
- EssentiŽle onderdelen van je administratie zijn bijvoorbeeld een kritisch inkoop- en voorraadbeheer, het tijdig versturen en betalen van facturen en het tijdig doen van de belastingaangifte.

Bron: Huib Hikke | bc.nl






Andere tips & adviezen in de maand JANUARI 2013:








Heeft u vragen of wilt u informatie aanvragen? Bel ons op: 06-53526210 of mail ons op: info@vanderhorst-admin.nl.
Laatste nieuws


180.000 mensen doen fiscus geld cadeau. U ook?
NOVEMBER 2017

Bijna 200.000 mensen hebben in 2014 onnodig veel belasting betaald. In vijf jaar, ...
Lees de nieuwsberichten



Moet jij beleggen of toch aflossen?
  
NOVEMBER 2017

Moet men in het huidige beursklimaat aflossen of toch beleggen? Een paar weken geleden, ...
Lees de nieuwsberichten



Al het relevante nieuws uit het regeerakkoord
OKTOBER 2017

Bekijk hier al het relevante nieuws uit het regeerakkoord punt voor punt beschreven, ...
Lees de nieuwsberichten