Wij komen geheel vrijblijvend langs om na te gaan of uw boekhouding en/of loonadministratie efficiënter en/of goedkoper kan. Ook in de avonduren.
Jouw administratie vanaf nu op orde met deze 5 tips
JULI 2015

Waar kan iemand je ‘s nachts voor wakker maken? Komt boekhouden in dat lijstje voor? Waarschijnlijk niet. En zelfs als het een regenachtige zondagmiddag is weet je vast wel iets leukers te bedenken dan je administratie bijwerken. Je bent niet de enige, dat geldt eigenlijk voor de meeste MKB’ers en ZZP’ers. Dat kan natuurlijk beter en met meer plezier. Doe je voordeel met deze tips.

1) Investeer elke week
Het kost iedere week hooguit een half uur om gegevens als facturen en declaraties digitaal aan te leveren bij de accountant. Misschien is het niet je hobby, maar door het administratiewerk zo te verdelen en regelmatig te doen, hou je wel meer overzicht. Zo bespaar je uiteindelijk toch tijd (in sommige gevallen tot meerdere uren per week!) én frustratie.

2) Doe je administratie online
De administratie kan tegenwoordig gemakkelijk digitaal aangeleverd worden. Je kunt je papieren zelfs inscannen op je smartphone of tablet (door er een foto van te maken of met een scan app). Door zo te werken bouw je gelijk een digitaal dossier op en kan je accountant tussentijds makkelijk controleren. Bovendien ben je geen tijd meer kwijt aan het stuk-voor-stuk cijfers invoeren.

3) Gebruik bankkoppelingen
Nooit meer een afschrift missen? Gebruik gewoon een bankkoppeling (van bijvoorbeeld ABN Amro, ING en Rabobank). Zodra facturen binnen zijn kan jij of je accountant de administratie bijwerken of controleren. Zo weet je direct hoe het met je liquiditeit staat.

4) Maak het je accountant (en jezelf) makkelijk
Wil je proactief advies van je accountant? Bijvoorbeeld over liquiditeitsproblemen, fiscale risico’s, maar ook over investeringen, financieringen en de (fiscale) bedrijfsstructuur? Maak dan je administratie ook voor hem of haar inzichtelijk. Door (online) mee te kijken kan je accountant direct zien waar je financieel gezien staat en kan hij gevraagd én ongevraagd advies geven en tussentijds bijsturen. Natuurlijk helpt actueel inzicht in jouw bedrijf ook als het gaat om andere soorten advies, bijvoorbeeld over de inzet van personeel, ZZP’ers of uitzendkrachten.

5) Vergeet je privéadministratie niet!
De aangifte gaat niet alleen om bedrijfsgegevens, maar ook om de privéadministratie. Juist die laatste wordt door ondernemers vaak te laat aangeleverd. Doe jij dat ook? Dan heeft je accountant geen doorlopend zicht op zaken als ziektekosten, lijfrentepolis en de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Terwijl dat wel handig zou zijn. Vooral als je, net als veel andere ondernemers, privé en zakelijk beslissingen neemt die later gevolgen hebben voor de zakelijke administratie. Bijvoorbeeld over huur, giften, een nieuwe auto of nieuw personeel. Juist dan kun je er profijt van hebben om je plannen eerst even door te nemen met je accountant.

Bron: BC.nl






Andere tips & adviezen in de maand JULI 2015:








Heeft u vragen of wilt u informatie aanvragen? Bel ons op: 0251-795002 of 06-53526210 of mail ons op: info@vanderhorst-admin.nl.
Laatste nieuws


Al het relevante nieuws uit het regeerakkoord
OKTOBER 2017

Bekijk hier al het relevante nieuws uit het regeerakkoord punt voor punt beschreven, ...
Lees de nieuwsberichten



4 fiscale veranderingen inzake hypotheek in 2018
SEPTEMBER 2017

Op Prinsjesdag zijn geen verrassende nieuwe maatregelen voor huis- en hypotheekbezitters bekendgemaakt, maar alle veranderingen waartoe, ...
Lees dit gehele nieuwsbericht



Zoek de verschillen: zelfstandige of werknemer
DECEMBER 2016

Onduidelijkheid over de vraag wanneer iemand als zelfstandige of werknemer moet worden beschouwd. De Wet DBA moest voor verheldering zorgen, ...
Lees dit gehele nieuwsbericht